Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

16.6 C
Athens
Σάββατο, 22 Μαρτίου, 2025

Η Τουρκία «εργαλειοποιεί» τους Έλληνες μουσουλμάνους της Θράκης

Του Γιάννη Χ. Κουριαννίδη, διευθυντή περιοδικού «Ενδοχώρα», endohora@yahoo.gr

Για άλλη μια φορά η Τουρκία προσπαθεί να εργαλειοποιήσει τους Έλληνες μουσουλμάνους της Θράκης μας μέσω της λεγόμενης μειονοτικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Εθνικής Παιδείας της Τουρκίας, Γ. Τεκίν, σε πρόσφατες δηλώσεις του επεσήμανε ότι «πρέπει να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση για την τουρκική μειονότητα στην Δυτική Θράκη. Είναι ενδιαφέρον ότι ο αριθμός των σχολείων στην Ελλάδα για τους συμπατριώτες μας στη Δυτική Θράκη, έχει πλέον πέσει ακριβώς στο ένα τέταρτο αυτού που υπήρχε όταν υπογράφηκε η Συνθήκη της Λωζάννης. Η Ελλάδα κλείνει τα μειονοτικά σχολεία».

Είχε προηγηθεί, λίγες ημέρες πριν, σχετική δήλωση του προέδρου της αυτοαποκαλούμενης «Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Τούρκων Δυτικής Θράκης»(!!!), Χ. Χαμπίπογλου (γνωστός από χρόνια για τις σχέσεις του με το τουρκικό ΥΠΕΞ), που «κατήγγειλε» ότι ο αριθμός των «τουρκικών» δημοτικών σχολείων στην Θράκη «από 188 το 2011, μειώθηκε σήμερα στα 86».

Αυτό που φυσικά δεν λένε και οι δυο τους είναι το ότι η μείωση του αριθμού των μειονοτικών διδακτικών μονάδων ακολουθεί την μείωση αυτών σε ολόκληρη την Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της μείωσης των μαθητών, ειδικότερα μάλιστα σε ακριτικές και σε αγροτικές περιοχές της πατρίδας μας. Η υπογεννητικότητα μπορεί να πλήττει σε μικρότερο βαθμό τους Έλληνες μουσουλμάνους από τους λοιπούς Έλληνες, αλλά δεν παύει να αποτελεί το σοβαρότερο πρόβλημα για το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με την μετανάστευση που εντάθηκε από την εποχή της εφαρμογής των μνημονίων και μετέπειτα, οδήγησε στη δραματική μείωση του μαθητικού πληθυσμού στις περιοχές αυτές.

Συνεχίζοντας μάλιστα τις προκλητικές δηλώσεις του, ο Τούρκος υπουργός ανέφερε ότι «η Τουρκία, με τρόπο που μας ταιριάζει, διασφαλίζει τη συνέχιση της λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων»! Ποιων σχολείων, όμως; Προφανώς αναφέρεται στα σχολεία του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης και του επαναλειτουργήσαντος πριν λίγα χρόνια ελληνικού σχολείου στην Ίμβρο. – ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης:Γ. Λεκακης “Ίμβρος παιπαλόεσσα”, εκδ. Ενδοχώρα.

Ο «τρόπος που ταιριάζει», όμως, στους Τούρκους, είναι γνωστός εδώ και πολλά χρόνια. Αφού μάλιστα επικαλέστηκαν την Συνθήκη της Λωζάννης, θα ήταν ίσως χρήσιμο να θυμίσουμε ότι όταν αυτή υπογράφηκε, ο Ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου αριθμούσε άνω των 120.000 ψυχών. Μετά τις συνεχείς διώξεις, απελάσεις, εξαναγκασμούς σε μετανάστευση κ.λπ., σήμερα είναι ζήτημα αν ζουν στην Κωνσταντινούπολη 1.500 Έλληνες, ενώ στην Ίμβρο έχουν απομείνει περίπου 200 και στην Τένεδο σχεδόν κανείς. Τα ελληνικά σχολεία, στα οποία αναφέρεται ο Τεκίν αποτελούν το άλλοθι της Τουρκίας έναντι της διεθνούς κοινότητας, αφού λειτουργούν με έναν ελάχιστο αριθμό μαθητών, ενώ πράγματι διασφαλίζουν τη λειτουργία τους, αφού φυσικά και δεν αποτελούν κάποια «απειλή» γι᾽ αυτήν μετά την μεθοδευμένη εξόντωση του Ελληνισμού στις περιοχές αυτές.

Αυτοί που σήμερα κόπτονται εντελώς αδικαιολόγητα φυσικά, για τα δικαιώματα ελληνοπαίδων μαθητών μουσουλμανικού θρησκεύματος στην πατρίδα μας, δεν πρέπει να ξεχνούν ότι είχαν φτάσει στο σημείο

  • να απαγορεύσουν κάποια εποχή ακόμη και να ομιλούν ελληνικά οι μαθητές των ελληνικών σχολείων στα διαλείμματα,
  • είχαν απαγορεύσει την πρωινή προσευχή,
  • αρνούνταν να δώσουν άδεια για επισκευές σε στατικά επικίνδυνες ελληνικές σχολικές μονάδες,
  • απαγόρευσαν τον εορτασμό Χριστουγέννων και Πάσχα στα ελληνικά σχολεία, καθώς και
  • την ύπαρξη ελληνικών βιβλίων στις βιβλιοθήκες τους!

Οι απόγονοι αυτών των ανθρώπων έρχονται σήμερα να καταγγείλουν την Ελλάδα ως «μία χώρα με τη χειρότερη επίδοση πανευρωπαϊκά αναφορικά με τα μειονοτικά δικαιώματα»! Κι αυτό για μία μειονότητα που απολαμβάνει δικαιώματα πολύ περισσότερα από αυτά που αντιστοιχούν στον θρησκευτικό χαρακτήρα της. Και δυστυχώς, όσο δεν τους δίνονται οι κατάλληλες απαντήσεις, τόσο περισσότερο θα αποθρασύνονται.

ΠΗΓΗ: εφημ. «Δημοκρατία», 12.2.1015. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 13.2.2025.

Τουρκια εργαλειοποιηση ελληνες μουσουλμανοι Θρακης πομακοι μουσουλμανισμος Θρακη Κουριαννιδης μειονοτικη εκπαιδευση υπουργος Εθνικης Παιδειας Τουρκιας, Τεκιν, δικαιωμα τουρκικη μειονοτητα Δυτικη σχολειο Ελλαδα Θρακιωτες Συνθηκη της Λωζανης Ελλας μειονοτικο σχολεια Ευρωπαικη Ομοσπονδια Τουρκων Δυτικης Θρακης Χαμπιπογλου τουρκικο ΥΠΕΞ τουρκικα δημοτικο 2011, μειονοτικη διδακτικη μοναδα μειωση μαθητης ακριτικη αγροτικη περιοχη πατριδα υπογεννητικοτητα σοβαροτερο προβλημα ελληνικος πληθυσμος μεταναστευση μνημονια μαθητικος προκληση Τουρκος υπουργος μειονοτικα Ελληνισμος Κωνσταντινουπολη ελληνικο ιμβρος Λωζαννης, Κωνσταντινουπολις, νησος Τενεδος διωξη, απελαση, εξαναγκασμος ελληνικα αλλοθι διεθνης κοινοτητα απειλη μεθοδευμενη εξοντωση δικαιωματα ελληνοπαιδες μαθητες θρησκευμα απαγορευσσ ομιλια ελληνικη γλωσσα διαλειμμα πρωινη προσευχη αρνηση αδεια επισκευη σχολικη μοναδα εορτασμος εορτη Χριστουγεννα Πασχα βιβλιο βιβλιοθηκη επιδοση θρησκεια

author avatar
Γιώργος Λεκάκης

Σχετικά Άρθρα

Ο θεϊκός Παις του Ιερού των Καβείρων στην Θήβα – ο Κάβιρος και η Xσενυλίς

Της Σαπφούς Αθανασοπούλου Σε χάλκινο ενεπίγραφο ειδώλιο ταύρου (περ. 550...

Η «αγγλική» λέξη freeze (= παγώνω) είναι αρχαία ελληνική και μάλιστα ομηρική

Του Δημήτρη Συμεωνίδη JP, δημοσιογράφου / ανταποκριτού Ε.Σ.Ε.Μ.Ε. (Ένωση Συντακτών...

Η Αλβανία μηχανεύεται εμπόδια στην ταφή ατάφων Ελλήνων ηρώων – του Γ. Λεκάκη

Του Γιώργου Λεκάκη Παροινία! Οι Έλληνες πεσόντες στρατιώτες, στις μάχες...

ΞΕΧΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΣΤΑΝΙΑΝΙΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ – του Μ. Στούκα

Του Μ. Στούκα γουλάς: η λέξη σημαίνει σωρός από...