Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

10.6 C
Athens
Παρασκευή, 26 Δεκεμβρίου, 2025

Καταπατήθηκε το Αγίασμα του Αγίου Βασιλείου Κωνσταντινουπόλεως – του Κλ. Σαματιάδη

Καταπατήθηκε το Αγίασμα
του Αγίου Βασιλείου
Κωνσταντινουπόλεως

Του Κλ. Σαματιάδη

Το Αγιασμα του Αγιου Βασιλειου Κωνσταντινουπολεως στην περιοχη Εβδομον (των Τοιχων οχι του Μακροχωριου) πλησιον του ναου της Αγιας Θεκλας στους προποδες
του λοφου Λοβιτζου της Βυζαντινης περιοδου του 7ου αιωνα.

Τοπιο που μοιαζει ερημικο ως στοιχειωμενο αλλα αμολυντο.

Καθε πρωτοχρονια εως αρχες του 1960 πολλοι εμποροι και βιοτεχνες
πηγαιναν και εφερναν αγιασμο για να ραντισουν στα μαγαζια, στις αποθηκες, στα συνεργεια
και στα γραφεια τους.

Μετα αφεθηκε στην ληθη.

Τα τελευταια χρονια το σημειο εχει καταπατηθει απο αυτοκλητο ενοικο ο
οποιος εχει αλλαξει την οψη του μικρου συγκροτηματος του αγιασματος.

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 26.8.2023.

Καταπατηση αγιασμα αγιου Βασιλειου Κωνσταντινουπολεως Σαματιαδης αγιος Βασιλειος Κωνσταντινουπολης περιοχη Εβδομον Εβδομο τοιχοι Μακροχωριον Μακροχωρι Μακροχωριο ιερος ναος Αγιας Θεκλας Αγια Θεκλα λοφος Λοβιτζου Λοβιτζο Λοβιτζος Βυζαντιο 7ος αιωνας μχ στοιχειωμενο πρωτοχρονια εθιμα πρωτοχρονιας 1960 εμποροι βιοτεχνες αγιασμος ραντισμα μαγαζι αποθηκεςη, συνεργειο γραφειο συγκροτημα
author avatar
ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Σχετικά Άρθρα

Πώς ο Βάκχος έγινε άγιος Ζακχαίος – Σχέση με τα Ελευσίνια Μυστήρια – του Γ. Λεκάκη

Του Γιώργου Λεκάκη Ο (άγιος) Ζακχαίος αναφέρεται και ως Ζαχαρίας...

Στολίστε το ελληνικό καραβάκι, όχι δένδρο και για οικολογικούς λόγους

 Διὰ τὸν στολισμὸ τῶν Χριστουγέννων – ποὺ εἶναι ἡ...