Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

14.2 C
Athens
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025

Σήμερα, μια ελεεινή εποχή παρακμής, η Τέχνη έχει καταντήσει μια σκληρή εμπορική συναλλαγή…

Σήμερα, μια ελεεινή εποχή παρακμής, όπου το ανάλγητο παγκόσμιο τοκογλυφικό σύστημα ελέγχει τα πάντα μέσω των γκόλντεν μπόυς των χρηματιστηρίων, η Τέχνη έχει καταντήσει μια σκληρή εμπορική συναλλαγή, ένας μηχανισμός ποδηγέτησης συνειδήσεων, μια νοσηρή και χυδαία διαδικασία κακοποίησης του ωραίου, που προάγει την αισθητική των σκουπιδιών, όπου «…η κακία, η απάτη νικούν και πνίγουν και αρετή και αξία», όπως έγραφε ο Μιχαήλ Άγγελος.

Οι περισσότεροι σύγχρονοι καλλιτέχνες βλέπουν το έργο τους ως μία εν δυνάμει κερδοφόρα επιχείρηση τέχνης, που λειτουργεί σύμφωνα με τους αμείλικτους νόμους της αγοράς και του μάρκετινγκ. Θεωρούν το ατελιέ τους ως αυτόνομη μονάδα παραγωγής, τις γκαλερί ως μαγαζιά, τους κριτικούς τέχνης ως μεσίτες, τους επιμελητές ως προαγωγούς, τους συλλέκτες ως επενδυτές, τα μουσεία ως απαιτητικούς πελάτες, τους σελέμπριτις ως δόλωμα, τα ΜΜΕ ως κράχτες και το κοινό ως μία ευκόλως χειραγωγούμενη καταναλωτική μάζα από τους παγκόσμιους διακινητές του μαύρου χρήματος.

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ Γιώργος Μεταξάς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ρώμης και στο Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Παντείου. Εργάστηκε στα Πολεοδομικά γραφεία της Σαντορίνης, της Σύρου και της Άνδρου ως αρχιτέκτων. Ποιήματά του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά: Το Κοράλλι, Νήσος Άνδρος, Θεωρείο, Παράδοση, Δαυλός, Παναιγύπτια, Αιολίδα, 3η Χιλιετία, Επύλλιον, Αθηναϊκὸ Ημερολόγιο, Οδός Πανός, Πνοές Λόγου και Τέχνης, Μανδραγόρας, Κυκλαδικό Ημερολόγιο, Φιλολογική Πρωτοχρονιά και Νέα Ευθύνη.

Το δοκίμιο «Περί σύγχρονης τέχνης… εκεί όπου άλλοτε βασίλευε η τέχνη» έχει 226 σελ. 14 Χ 21 εκατ.

ΠΗΓΗ: Εκδόσεις «Ερωδιός»(*) – Β. Π. Χρήστου, ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 26.8.2025.

(*) οδός Καθηγητή Πέτρου Παπαγεωργίου 8 – 54635 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310-282782, 282427, Ηλεκτρ. διεύθυνση: erwdios@otenet.gr

ελεεινη εποχη παρακμης, τεχνη σκληρη εμπορικη συναλλαγη παρακμη εμποριο αναλγητο παγκοσμιο τοκογλυφικο συστημα τοκογλυφια γκολντεν μπους μποις χρηματιστηριο μηχανισμος ποδηγετησης συνειδησεων, ποδηγετηση συνειδηση νοσηρη χυδαια διαδικασια κακοποιηση ωραιο αισθητικη σκουπιδι κακια, απατη νικη αρετη αξια Μιχαηλ αγγελος καλλιτεχνης εργο κερδοφορα επιχειρηση τεχνης, αμειλικτος νομος αγορα μαρκετινγκ ατελιε αυτονομη μοναδα παραγωγης, γκαλερι μαγαζι κριτικος μεσιτης, επιμελητης προαγωγος, συλλεκτης συλλογη επενδυτης, μουσειο απαιτητικος πελατης, σελεμπριτις δολωμα, ΜΜΕ κραχτης κοινο χειραγωγουμενη καταναλωτικη μαζα παγκοσμιος διακινητης μαυρο χρημα Μεταξας Αθηνα Σαντορινη Συρος ανδρος αρχιτεκτων ποιητης περιοδικο Κοραλλι, Νησος ανδρος, Θεωρειο, Παραδοση, Δαυλος, Παναιγυπτια, Αιολιδα, 3η Χιλιετια, Επυλλιον, Αθηναικο Ημερολογιο, Οδος Πανος, Πνοες Λογου και Τεχνης, Μανδραγορας, Κυκλαδικο Ημερολογιο, Φιλολογικη Πρωτοχρονια Νεα Ευθυνη δοκιμιο Περι συγχρονης τεχνης

author avatar
Γιώργος Λεκάκης

Σχετικά Άρθρα

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ και οι «ΕΝΤΙΜΟΙ» ΕΠΙΚΡΙΤΕΣ του

Του συγγραφέα Σωκράτη Β. Σίσκου Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής...

Ήθη και έθιμα της αγίας Βαρβάρας – σχέση με Εκάτη, Δήμητρα και Ήρα – του Γ. Λεκάκη

Του Γιώργου Λεκάκη Η αγία Βαρβάρα εορτάζεται στις 4 Δεκεμβρίου....

Η νήσος ΑΝΔΡΟΣ πήρε το όνομά της από τον Ανδρέα – του Γ. Λεκάκη

Του Γιώργου Λεκάκη  Η νήσος Άνδρος ονοματίσθηκε από τον ήρωα...

Στρ. Θεοδοσίου «Οι ΜΥΣΤΕΣ της ΦΥΣΙΚΗΣ»

Με αφορμή τα πενήντα χρόνια από την έκδοση του...