Το μέγα ζήτημα της «Πολλαπλότητας των κόσμων»: Υπάρχουν 183 κόσμοι!
Είναι εντός ισόπλευρου τριγώνου, εφάπτονται μεταξύ τους και αλληλεπιδρούν.
Του Γιώργου Λεκάκη
Το θέμα της «πολλαπλότητα των κόσμων», δηλ. της ταυτόχρονης και παράλληλης ύπαρξης κόσμων, που αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, είναι πανάρχαιο, και το έχουν θέσει οι Έλληνες τουλάχιστον από τα μυθικά και τα ομηρικά χρόνια, όταν οι ήρωες πηγαίνουν στον Άλλο Κόσμο, δρουν εκεί, συνομιλούν, επικοινωνούν με τους κατοίκους του, και επανέρχονται στον Επάνω Κόσμο… Το κάνουν με ευκολία οι θεοί (Περσεφόνη, Ερμής), το έχουν κάνει και όλοι οι ήρωες εις – ευς: ο Ηρακλεύς[3], ο Θησεύς, ο Ορφεύς, ο Οδυσσεύς, κ.ά!
Κάποιοι δε αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς, μίλησαν για περισσότερους των δυο κόσμων, έως και 183 κόσμους!
- Ο κόσμος του 3 – τριαδικοτης / τριας.
- Ο κόσμος του 4 – τετρακτύς – δεκας.
- Ο κόσμος του 5. – πενταγωνο / πενταγραμμο.
- Ο κόσμος του 6.
- 7 κόσμοι: Των ζωντανών, των νεκρών, των θεών / θεοτήτων, των ημιθέων / ηρώων, των λοιπών όντων (φυτών / ζώων), των πνευμάτων και των ονείρων.
- Ο κόσμος του 8.
- Ο κόσμος του 9.
- 183 κόσμοι: Ο Πέτρων ο εξ Ιμέρας Σικελίας Μεγάλης Ελλάδος / Κάτω Ιταλίας (εξ ου και Ιμεραίος) ήταν αρχαίος Έλλην πυθαγόρειος φιλόσοφος, που έζησε τον 6ο ή/και τον 5ο αιώνα π.Χ. Πολύ λίγα είναι γνωστά για αυτόν – ήδη άγνωστα στον συγγραφέα που τον αναφέρει, τον Φανία[1] από την Ερεσό Λέσβου. Ασχολήθηκε με κοσμολογικά προβλήματα. Για την ερμηνεία της τάξεως του Κόσμου, έλαβε ως βάση το ισόπλευρο τρίγωνο, το οποίο θεωρεί (και αυτός) ως το τελειότερο γεωμετρικό σχήμα. Μέσα σε αυτό το τριγωνικό σχήμα, είναι διατεταγμένοι (εν τάξει) 183 κόσμοι [3 γωνιες Χ 60ο + 3 κορυφές], που όλοι εφάπτονται μεταξύ τους! Πιστεύει δηλαδή την πολλαπλότητα των κόσμων. Έγραψε ένα βιβλίο για τον αριθμό των κόσμων.Υπερασπίσθηκε την αριθμολογία του διδασκάλου του. Πληροφορίες γι’ αυτόν αντλούμε από το έργο του Πλουτάρχου, με ενδιάμεσο τον Ίππυ[2] από το Ρήγιο Καλαβρίας Μεγάλης Ελλάδος / Κάτω Ιταλίας, ο οποίος επίσης αναφερόταν στον ίδιο αριθμό κόσμων!
ΠΗΓΗ: Γ. Λεκακης “Συγχρονης Ελλαδος περιηγησις”. Γ. Λεκακης “Ελληνικη μυθολογια”. Γ. Λεκακης “ΗΠΕΙΡΟΣ, η γωνια που πέτρωσε στο 5”. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 4.4.2016.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
- Conche M. «Αναξίμανδρου, Fragments and Testimonies», μτφρ. από τα αρχαία ελληνικά), εκδ. Presses Universitaires de France, Παρίσιοι, 1991.
- Πλούταρχος «Γιατί η προφήτισσα Πυθία δεν εκφωνεί πλέον τους χρησμούς της σε στίχους» (στίχοι 22 και 23).
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
[1] Ο Φαινίας ήταν περιηγητής, φιλόσοφος και βοτανολόγος του 4ου αιώνα π.Χ. Σύμφωνα με τον Πλούταρχο ήταν «αυθεντία», άριστος γνώστης της ιστορίας. Ήταν συμπατριώτης, φίλος και συμμαθητής του Θεόφραστου. Στην Αθήνα ήλθε γύρω στο 332 π.Χ. Προσχώρησε στην Σχολή του Αριστοτέλη. Το κύριο ενδιαφέρον του ήταν η ιστορία. Σχολιαστής του Αριστοτέλη σε θέματα επιστήμης και λογικής και συνεχιστής του έργου του, με ιδία σχολή. Ήταν επίσης από τους πρώτους, που έκανε συστηματικές μελέτες για την ιστορία της ελληνικής μουσικής. Από το έργο του δεν σώζονται, παρά σπαράγματα. – ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης: Γ. Λεκάκης “Μουσικης Μυησις”.
[2] Αναφέρεται και ως Ιππεύς ή Ιππίας. Αρχαίος Έλλην λογογράφος. Έζησε απί Πελοποννησιακού Πολέμου (5ος π.Χ. αιώνας). Ήταν ο αρχαιότερος ιστορικός της Μεγάλης Ελλάδος. Αυτός πρώτος απεκάλεσε τους Αρκάδες «προσελήνους» (δηλαδή τόσο αρχαίους, που υπήρχαν πριν την Σελήνη). Από το έργο του δεν σώζονται, παρά σπαράγματα. – ΠΗΓΗ: Στέφ. Βυζάντιος, έκδ. Müller, «Fragmenta historicorum Graecorum». Και Πλούταρχος «Περί των εκλελοιπότων χρηστηρίων» (“Ἵππυς δ᾽ ὁ Ῥηγῖνος, οὗ μέμνηται Φανίας ὁ Ἐρέσιος, ἱστορεῖ δόξαν εἶναι ταύτην Πέτρωνος καὶ λόγον, ὡς ἑκατὸν καὶ ὀγδοήκοντα καὶ τρεῖς κόσμους ὄντας ἁπτομένους δ᾽ ἀλλήλων κατὰ στοιχεῖον: ὅ τι τοῦτ᾽ ἐστί, κατὰ στοιχεῖον ἅπτεσθαι, μὴ προσδιασαφῶν μηδ᾽ ἄλλην τινὰ πιθανότητα προσάπτων”).
[3] Ἡρακλέης < συνῃρ. Ηρακλῆς, και Ἡρακλεῦς – Πίνδ. Π. 10.4.
μεγα ζητημα Πολλαπλοτητα των κοσμων 183 κοσμοι ισοπλευρο τριγωνο αλληλεπιδραση κοσμων κοσμου ποσοι κοσμοι υπαρχουν κοσμολογια πολλοι γωνια μοιρα επαφη αλληλοεπιδραση ταυτοχρονη παραλληλη υπαρξη κοσμων, παναρχαιο, αρχαιοι ελληνες μυθικα ομηρικα χρονια, μυθολογικα ομηρος ηρωες κατω αλλος Κοσμος, δραση συνομιλια επικοινωνια κατοικοι επαναφορα πανω ανω Επανω Κοσμος ηρωας Ηρακλης, Θησεας, θησευς Ορφεας, ορφευς Οδυσσεας, οδυσσευς, συγγραφεις επτα εφτα 7 κοσμοι ζωντανων, νεκρων, θεων, ηρωων, οντων, πνευματων ονειρων ζωντανοι νεκροι θεοι ηρως, οντα, πνευματα ονειρα ζωη νεκρος θεοτητων, θεοτητα ηρωικος, οντ, πνευμα ονειρο 183 κοσμοι πετρωνας πετρων ιμεραιος Ιμερα σικελιας σικελια αρχαιος ελλην πυθαγορειος φιλοσοφος, πυθαγορειοι φιλοσοφοι πυθαγορεια φιλοσοφια πυθαγορας 6ος 5ος αιωνας πΧ αγνωστα αγνωστος αγνωστοι συγγραφευς Φανιας Ερεσος Λεσβου λεσβος κοσμολογικα προβληματα ερμηνεια ταξη Κοσμου, βαση ισοπλευρο τριγωνο, τελειοτερο γεωμετρικο σχημα γεωμετρια τριγωνικο διατεταγμενοι διαταξη εν ταξει βιβλιο αριθμος αριθμολογια αριθμοι διδασκαλος δασκαλος εργο Πλουταρχος ιππυς Ρηγιο Καλαβριας καλαβρια Μεγαλη Ελλαδα Κατω Ιταλια Αναξιμανδρος Fragments Fragment αποσπασμα αποσπαματα ελληνικα Παρισιοι, παρισι γαλλια προφητισσα μαντισσα μαντεια Πυθια εκφωνηση χρησμος στιχος περιηγητης, βοτανολογος βοτανα 4ος αυθεντια αριστος γνωστης ιστοριας ιστορια συμμαθητης μαθητης Θεοφραστος Αθηνα 332 Σχολη Αριστοτελη Αριστοτελης Αριστοτελους σχολιαστης σχολια σχολιο επιστημη λογικη συνεχιστης πρωτος μελετητης μουσικης συστηματικες μελετες αρχαια ελληνικη μουσικη Ιππευς Ιππιας ελληνας λογογραφος Πελοποννησιακος Πολεμος αρχαιοτερος ιστορικος Αρκαδες προσεληνοι Σεληνη προ σεληνης Βυζαντιος, εκδοση περι των εκλελοιποτων χρηστηριων θεοτητα ημιθεος φυτο ζωο θεα Περσεφονη, θεος Ερμης σπαραγματα σπαραγμα χαμενα βιβλια θεος ΟΥΡΑΝΟΣ ουρανος χορος αστερια αστερι αστερισμος αστερισμοι σινκελ Schinkel 19ος μχ 1834 3 τρια τριαδικοτης τριαδικοτητα τριας τριαδα τεσσερα 4 – τετρακτυς – δεκας δεκαδα πεντε 5 πενταγωνο / πενταγραμμο εξι 6 οκτω οχτω 8 εννεα εννια 9 καταληξη καταληξις ευς