Με ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ του ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΑΧΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΣ «Χ» αναφερει:
«Η ιστορική πραγματικότητα πρέπει πάντα να προστατεύεται και ποτέ να παραποιείται». Και συνεχίζει: «Αναμφισβήτητα, ο Στέλιος Καζαντζίδης είναι από τις μεγαλύτερες φωνές της μεταπολεμικής Ελλάδος.
Είναι από τους θεμελιωτές του αστικού λαϊκού τραγουδιού, ο πρωτομάστορας. Ο Στέλιος Καζαντζίδης αγαπήθηκε φανατικά, μπήκε στις καρδιές και στα σπίτια των ανθρώπων, τραγουδήθηκε και χάρισε το αίσθημα της οικειότητας σε όσους ένιωσαν ότι τραγουδά για εκείνους. Η φωνή του υπήρξε το όχημα και το μέσον για την επούλωση των ψυχικών τραυμάτων μιας ολόκληρης κοινωνίας στην μεταπολεμική δεκαετία του 1940. Η μοναδική φωνή του, μείγμα βυζαντινών δρόμων, δημοτικών ακουσμάτων και προσωπικών βιωμάτων αλλά και η στάση ζωής του, συνετέλεσαν από νωρίς να ανυψωθεί στον χώρο του Μύθου. Και ο Μύθος συνεχίζεται και μεγαλώνει με την ταινία «Υπάρχω» όπου εκατοντάδες χιλιάδες συρρέουν στις αίθουσες προβολής για να την παρακολουθήσουν. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι μεγάλο μέρος των θεατών είναι νεαρής ηλικίας. Είναι η τρανή απόδειξη ότι η προσφορά του έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στο συλλογικό εθνικό ασυνείδητο, που όταν βρει την αφορμή εκδηλώνεται με εκκωφαντικό τρόπο, διαψεύδοντας όσους απεργάζονται σχέδια «ομογενοποίησης και χυλοποίησης» της νέας γενιάς και όσους συστηματικά προσπαθούν να αποδημήσουν τα θεμέλια του λαϊκού μας πολιτισμού.
ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ, σε μια τέτοια καλή παραγωγή με εξαιρετικούς συντελεστές, να παραχαράσσεται η οικογενειακή του ιστορία, για πτυχή που ο ίδιος ο Στέλιος είχε μιλήσει και ξεκαθαρίσει… με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διχαστικά μηνύματα και στρεβλές εντυπώσεις.
Αποκατάσταση ιστορικής αλήθειας
Στην ταινία εμφανίζονται κάποιοι με λευκά περιβραχιόνια και το σήμα της οργάνωσης Χ να ξυλοκοπούν τον πατέρα του. Ουδέν αναληθέστερον τούτου!!!
Σύμφωνα με απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη / συζήτηση του Στέλιου Καζαντζίδη στον Β. Βασιλικό που καταγράφεται στο βιβλίο «Υπάρχω», κατά την διάρκεια της Κατοχής, το 1942, μετακόμισαν από την Νέα Ιωνία Αθηνών αρχικά στο χωριό Πλατανάκια Κιλκίς και μετά στο χωριό Μουριές του Κιλκίς, όπου είχαν συγγενείς. Σύμφωνα με τον Καζαντζίδη οι Μουριές αυτό ήταν το χωριό του Κώστα Παπαδόπουλου. Ο πατέρας του Χαράλαμπος ήταν υπεύθυνος της Ε.Τ.Α (του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ) στην περιοχή. Κάποια στιγμή τρία ανίψια του πατέρα του, μέλη της ομάδας του Παπαδόπουλου (Πόντιοι πατριώτες), που είχαν κατηγορηθεί για διάφορα, θέλησαν να παραδοθούν. Απευθύνθηκαν στον Χαράλαμπο Καζαντζίδη ο οποίος τους απέτρεψε αλλά αυτοί τον ακολούθησαν στο χωριό όπου κυριολεκτικά λυντσαρίστηκαν από τους κατοίκους του….!!!
Όταν άλλαξε η κατάσταση, το 1945, οι γονείς των παιδιών αυτών ζήτησαν εξηγήσεις από τον πατέρα του Στέλιου και μη βρίσκοντας τις ικανοποιητικές τον ξυλοφόρτωσαν. Αυτό ανάγκασε την οικογένειά του να επιστρέψει στην Αθήνα. Ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης πέθανε στα τέλη του 1946 ή στις αρχές του 1947. Δύο περίπου χρόνια μετά! Επί πλέον, αναφέρεται ότι ο Χαράλαμπος είχε χρόνιο έλκος που τον ταλαιπωρούσε πολύ πριν τον πόλεμο και την Κατοχή (σελίδα 16).
Συμπέρασμα:
1) Δεν υπήρχε οργάνωση Χ στην περιοχή. Υπήρχε μόνο η ομάδα του Κώστα Παπαδόπουλου («Υπάρχω», σελίδα 13-14) («Στέλιος Καζαντζίδης» Κυρ. Διακογιάννη εκδόσεις Κάκτος 2001, σελίδα 192).
2) Στην περιοχή του Κιλκίς υπήρξε κυριολεκτικά ανθρωποσφαγή χιλιάδων Ελλήνων. Η μάχη του Κιλκίς θεωρείται ως η πλέον πολύνεκρη σύγκρουση ενόπλων, μαζί με τη σφαγή που επακολούθησε, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου αλλά και ως το τέλος της κομμουνιστικής ανταρσίας το 1949, εξαιρουμένων των μαχών σε Γράμμο και Βίτσι. Η Μάχη του Κιλκίς, κυρίως όμως η Σφαγή αιχμαλώτων που ακολούθησε, ήταν η δεύτερη πιο πολύνεκρη μάχη που διεξήχθη επί Ελληνικού εδάφους μετά την Μάχη Κιλκίς-Λαχανά (19 έως 21 Ιουνίου 1913) στον Β’ Βαλκανικό Πόλεμο. Στην πράξη αυτό που έγινε στο Κιλκίς δεν ήτανε μάχη αντιπάλων, ήταν εγκληματική, δολοφονική ενέργεια μιας ένοπλης συμμορίας τα μέλη της οποίας τυφλωμένα από μίσος και κομματική εμπάθεια θέλησαν να επιβάλλουν την αποτρόπαιη ιδεολογία τους καταφεύγοντας σε μια ολοκάθαρη πρόθεση εξοντώσεως των ιδεολογικών αντιπάλων τους.
3) Ο πατέρας του Καζαντζίδη πιθανώς να ξυλοκοπήθηκε ως αντίδραση αντιποίνων από χαροκαμένους γονείς πρώτα ή δεύτερα ξαδέλφια του Χαράλαμπου Καζαντζίδη.
4) Ο ξυλοδαρμός δεν απετέλεσε την αιτία θανάτου του, αφού απεβίωσε, πιθανώς από χρόνιο έλκος στομάχου, περίπου 2 χρόνια μετά!
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΗ, για την συγκεκριμένη και διχαστική παραπληροφόρηση που γίνεται και η οποία καλύπτει μια τραγική περίοδο της νεοτέρας Ελληνικής Ιστορίας, όπου το θηρίο κατέλαβε πολλούς ανθρώπους και η βία κατασπάραξε τον Ελληνικό Λαό αφήνοντας έντονα τα σημάδια του έως και σήμερα.
ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ / ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ότι δεν υπήρξε ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΗ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ και θα υπάρξει η αποκατάσταση της αλήθειας, ώστε να μην αδικηθεί η μνήμη του αγαπημένου Στέλιου, αλλά και αγωνιστών που μόνο κίνητρο είχαν τον αγώνα για την Λευτεριά της Πατρίδος απέναντι σε όλους τους επιβουλείς-εισβολείς».
Την διαμαρτυρία υπογράφουν τα μέλη του Δ.Σ., ο πρόεδρος Ι. Γιαννάκενας και η γενική γραμματεύς Θ. Παριανού.
ΠΗΓΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΑΧΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΣ «Χ». ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 25.1.2025.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
- Βασιλικός Β. «Υπάρχω», εκδ. Νέα Σύνορα, Λιβάνης, Αθήνα, 2000.
- Διακογιάννης Κυρ. «Στέλιος Καζαντζίδης». Εκδ. Κάκτος, 2001.
- ιστορικο λαθος κινηματογραφικη ταινια ζωη του Στελιου Καζαντζιδη Υπαρχω Στελιος Καζαντζιδης ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Χ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ιστορικα λαθη ταινιων ιστορικη πραγματικοτητα παραποιηση μεγαλυτερη φωνη μεταπολεμικη Ελλαδα θεμελιωτης αστικο λαικο τραγουδι πρωτομαστορας ψυχικο τραυμα κοινωνια μοναδικη βυζαντινος μουσικος δρομος δημοτικο ακουσμα προσωπικο βιωμα σταση ζωης μυθος συλλογικο εθνικο ασυνειδητο, ομογενοποιηση χυλοποιηση νεα γενια θεμελια λαικος πολιτισμος παραγωγη οικογενεια διχαστικο μηνυμα ιστορια λευκο περιβραχιονιο σημα ξυλοκοπημα απομαγνητοφωνημενη συνεντευξη Βασιλικος βιβλιο γερμανικη Κατοχη 1942, Νεα Ιωνια αττικης αττικη Αθηνων χωριο Πλατανακια Κιλκις χωρια Μουριες μακεδονια συγγενεις Παπαδοπουλος ΕΤΑ ΕΑΜ ΕΛΑΣ ανιψιος Ποντιοι πατριωτης, ποντιος ποντος κατηγορια παραδοση λυντσαρισμα λιντσαρισμα κατοικοι 1945, Αθηνα χρονιο ελκος πολεμος Διακογιαννης σφαγη Ελληνων μαχη πλεον πιο πολυνεκρη συγκρουση ενοπλων, κατοχικη περιοδος κομμουνιστικη ανταρσια 1949, κομμουνιστες κομμουνισμος ΚΚΕ κομμουνιστικο κομμα ορος βουνο Γραμμος Βιτσι αιχμαλωτοι ελληνικο εδαφος Λαχανα Λαχανας (19 21 Ιουνιου Ιουνιος 1913 Β Βαλκανικος Βαλκανικοι Πολεμοι αντιπαλοι εγκληματικη δολοφονικη ενεργεια ενοπλη συμμορια μισος κομματικη εμπαθεια επιβολη ιδεολογια εξοντωση ιδεολογικος αντιπαλοι αντιδραση αντιποινα ξαδελφια ξαδελφος ξυλοδαρμος στομαχου, διχασμος τραγικη περιοδος νεοτερη Ελληνικη θηριο βια Ελληνικος Λαος μνημη αγωνιστες αγωνας Λευτερια της Πατριδος Πατριδας Πατριδα επιβουλεις εισβολεις Γιαννακενας