Του ιατρού πνευμονολόγου-φυματιολόγου Στυλιανού Θ. Μητρόπουλου
Επιμέλεια: Γιώργος Λεκάκης
Οἱ Μῦθοι ἐπιβιώνουν μὲ Ποίηση, Μουσική, Εἰκαστικὲς Καλὲς Τέχνες χωρὶς ἀνάγκη κατανόησης ἐννοιῶν ψυχῆς, μνήμης, λογικῆς, τύχης, ἀλήθειας, δίκαιου. Στὴν Μυθολογία οἱ Μῦθοι, Εἰκόνες, Ἦχοι, Γεύσεις, Μυρωδιὲς καὶ Ἀγγίγματα μεταφέρουν και φανερώνουν ἀντίληψη κατανόηση, γνώση και ίσως και διαίσθηση.
Ὁ Μῦθος τοῦ Θησέα, γιοῦ τοῦ Βασιλιᾶ Ἀθηνῶν Αἰγαῖα (υἱοθεσίας Ποσειδῶνα), ξεκινᾶ μὲ πεζοπορία ἀπὸ τὴν Τροιζήνα στὶς ἀκτὲς τοῦ Σαρωνικοῦ πρὸς τὸν ἰσθμὸ Κορίνθου, Κακιὰ Σκάλα κλπ. Ὁ Θησεὺς σὲ αὐτὴ τὴν Ἡρωικὴ πεζοπορεία ἐλευθερώνει ἀπὸ λὴστὲς τὸν δρόμο πρὸς τήν Ἀθήνα ὅπου προορίζεται νὰ συναντήσει τὸν πατέρα του Αἰγαῖα, Στὴν Ἀθήνα (θεᾶς Ἀθηνᾶς) ὁ Αἰγαίας ἀναγνωρίζει τὸν Θησέα ὡς διάδοχο του.
Η διαδρομή του Θησέα, έγινε μέσω Μεθάνων – Αίγινας. ΔΕΙΤΕ το βιντεορεπορτάζ του Γ. Λεκακη για τα ΑΓΝΩΣΤΑ ΜΕΑΘΝΑ, ΕΔΩ. Ο Χάρτης του Σαρωνικού πριν 12.000 χρόνια. Διακρίνονται οι τρεις αρχαιολίμνες του Παλαιοσαρωνικού: Επιδαυρίας, Σαλαμίνας και Κυχρεία (Ελευσίνας). ΠΗΓΗ: Διπλωματική Εργασία των Γ. ΜΠΙΡΠΑΝΑΓΟΥ – Χ. ΤΣΟΛΑΚΙΔΗ «Επιφανειακά ιζηματολογικά χαρακτηριστικά του Σαρωνικού Κόλπου», Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, AM:1114201000057, AM:1114201100093, επιβλέπων καθηγητής Σ. Ε.ΠΟΥΛΟΣ.
Μιὰ διαφορετικὴ ἀνάγνωση συντομότερης διαδρομὴς τοῦ Θησέα ἀπὸ Τροιζήνα πρὸς Ἀττικὴ, θὰ ἔχουμε ἂν δοῦμε τὴν πεζοπορεία του Θησέα στὸ παρωχημένο παρελθὸν τῆς 10ης χιλιετίας π.Χ. Οι γεωλογικὲς διαφορὲς στὸν Σαρωνικὸ κόλπο τῆς 10ης χιλιετίας πΧ., φανερώνουν ἀκτὲς Παλαιοσαρωνικοῦ κόλπου, ποὺ ἂν τὶς λάβουμε ὑπ’ όψιν, μᾶς δίδουν μιὰ συντομότερη πορεία τοῦ Θησέα πρὸς Ποσειδώνια Ἀθήνα, βυθισμένη σήμερα κοντὰ στὶς ἀκτὲς στὸ Σούνιο. Ἡ πεζοπορεία αὐτὴ του Θησέα χαράζεται στὸν παραπάνω χάρτη τῆς 10ης χιλιετίας πΧ. μὲ την Κόκκινη Διαδρομὴ ἔναντι Κιτρίνης Διαδρομῆς ἀκτῶν Σαρωνικοῦ τῆς 2ης χιλιετίας π.Χ.
Ὁ Θησέας ὡς διάδοχος πληροφορεῖται τὸν σκληρὸ φόρο αἵματος[1] τῶν Ἀθηναίων πρὸς τὸν Βασιλιᾶ Τηθύος Μίνωα καὶ ζήτησε νὰ συμμετέχει στὴν κάθε 7 χρόνια ἀποστολὴ τοῦ φόρου αἵματος 7 νέων καὶ 7 νεανίδων βορὰ τοῦ «Μινώταυρου». Με τὴν συμμετοχὴ τοῦ Θησέα σὲ ἀποστολὴ τοῦ φόρου αἵματος στὸν Μίνωα βασιλιᾶ Τηθύος, αὐτόματα παραδεχόμαστε ὅτι ὁ Θησέας ἔζησε τὰ προκατακλυσμιαῖα χρόνια ποὺ ἔζησε και ο Μίνωας, δηλαδὴ πρὶν ἀπὸ τὸν Πόλεμο Ἀθηναίων καὶ Ἀτλάντων. Στὸ ἔργο τοῦ Πλάτωνα Τιμαῖος ἐνημερωνόμαστε ὅτι Αἰγύπτιοι Ἱερεὶς πρὸς τὸν Σόλωνα, ποὺ εἶχε ἐπισκεφτεῖ τὴν Αἴγυπτο τὸ 604 π.Χ., ὑπολόγιζαν ὅτι ὁ Μεγάλος Πόλεμος Ἀθηναίων ἐναντίων Ἀτλάντων, ἔγινε 9 χιλιετίες πρίν, δηλαδὴ περίπου τὸ 9604 π.Χ. Ὁ Πλάτων δὲν χρησιμοποιοῦσε μηδενικὰ γιὰ νὰ ἔχει ἕνα μηδενικὸ παραπάνω ποὺ οἱ καλοθελητὲς θέλουν νὰ λένε ἀντί για 9.000 χρόνια πρίν… 900 χρόνια. Ἐπίσης γνώση τού τόπου τῆς γέννησης τοῦ Μίνωα στὸ ὅρος Δίκτυ, ανατολικότερο ὅρος τῆς Ἰδαίας ὀροσειρᾶς, μας παρέχει πληροφορία ὅτι ἡ ἀποστολὴ τῶν 7 νέων καὶ 7 νεανίδων Ἀθηναίων συνέχιζε τὴν πορεία μὲ ἱστιοφόρα τοῦ Μίνωα πρὸς ἀνατολὰς μέχρι τὴν Παραλία Ἀφροδίτης. Ἀπὸ τὴν Παραλία Ἀφροδίτης μὲ πεζοπορία πήγαιναν στὸ θερινὸ Δικταῖο Ἄντρο, στὸ ὅρος Δίκτη – Γιούχτα(**) τῆς Ἀνατολικῆς Κρήτης γιὰ νὰ ἀποσπάσουν τὶς ἐγχάρακτες πλάκες μὲ τὶς ἐντολὲς γνώσης τοῦ Ζήνα Δία. Ἀκολούθως μὲ τὶς ἐγχάρακτες πλάκες ἐπέστρεφαν στὴν Παραλία τῆς Ἀφροδίτης, ὅπου στὶς βορινὲς ὑπώρειες ὅρους Δίκτη, “Διαδικτυακός Λαβύρινθος” στην Σφίγγα στον Πετρὰ[2] «ἀποκωδικοποίησης» τῶν χαραγμάτων γνώσης τῶν πλακῶν τῶν 5 θαλασσῶν της Τηθύος:
- ἄσπρης,
- μαύρης,
- ἐρυθρᾶς,
- κυανῆς καὶ
- γαλάζιας ἢ κίτρινης ἑσπερίας.
Οἱ Ἀθηναῖοι μὲ τὴν χρήση συσσωρευμένης γνώσης στὸν “Διαδικτυακὸ Λαβύρινθο” τῆς Σφίγγας ἀποκωδικοποιοῦσαν τὶς ἐγχάρακτες πλάκες ποὺ γνωστοποιοῦσαν στὸν Μίνωα γιὰ νὰ θυσιαστοῦν ἐν συνεχείᾳ πρὸς ἀποφυγὴ διαρροῶν μυστικῶν πρὸς τοὺς καιροφυλακτοῦντες κατασκόπους τῶν Τελχινῶν Ἀτλάντων.
Σωτηρία Ἀθηναίων καὶ Πλεύση ἀπὸ τὴν Παραλία Ἀφροδίτης σὲ Νάξο καὶ Δῆλο
Ἀπρόβλεπτα ἡ κόρη τοῦ Μίνωα, Ἀριάδνη, ἐρωτεύτηκε τὸν Θησέα καὶ τὸν βοήθησε μὲ τὸν Μίτο, συσκευὴ ποὺ ἐπέτρεπε νὰ ἐντοπίζουν τὴν πορεία στὸν Διαδικτυακὸ Λαβύρινθο της Σφίγγας. Ἔτσι ὁ Θησεὺς μὲ τοὺς συμπατριῶτες του καὶ τὴν Ἀριάδνη, χωρὶς νὰ γίνουν ἀντιληπτοὶ, ἐν τῷ μὲσῳ τῆς νύχτὸς, ἐπιβιβάσθηκαν στὴν Παραλία τῆς Ἀφροδίτης στὸ μὲ μαῦρα πανιὰ ἱστιοφόρο τους καὶ ἔπλευσαν πρὸς τὸ Πέλαγος τῆς Ἀφροδίτης μὲ προορισμὸ τὴν Νάξο. Στὴν Νάξο ἀποβιβάστηκε ἡ Ἀριάδνη ποὺ τὴν ἀνέμενε ὁ θεὸς Διόνυσος. Ἐν συνεχείᾳ τὸ ἱστιοφόρο ἔπλευσε στὴν Δῆλο ὅπου οἱ Ἀθηναῖοι πρόσφεραν θυσία στὸν Ἀπόλλωνα.
Πλεύση Ἐπιστροφῆς στὴν Ἀθήνα μὲ μαῦρα πανιά
Ἀπὸ τὴν Δῆλο ἀναχώρησαν χωρὶς κανεὶς νὰ θυμηθεῖ νὰ κατεβάσουν τὰ Μαῦρα Πανιὰ καὶ νὰ σηκώσουν Λευκὰ πανιὰ στὸ ἱστιοφόρο, ὅπως εἶχε συμφωνήσει ὁ Θησέας μὲ τὸν Πατέρα τοῦ Βασιλιᾶ Αἰγαῖα. Ὁ Αἰγαίας ἐρχόμενος τακτικὰ, ἀπὸ τὴν σὲ κοντινὴ ἀπόσταση ἀπὸ τὸ Σούνιο, Ποσειδώνια Ἀθήνα μὲ τὸν Ὑμηττὸ στὰ βορειοδυτικά, βλέποντας στὸ Πέλαγος νὰ ἐπιστρέφει τὸ πλοῖο μὲ μαῦρα πανιὰ, ἀπὸ τὴν στεναχώρια του ἔπεσε ἀπὸ τὸν βράχο τοῦ Σουνίου καὶ πνίγηκε, δίνοντας στὸ Πέλαγος τὸ ὄνομά του, Αἰγαῖο Πέλαγος.
Στην πρώτη Ἀνάγνωση ὁ Θησεὺς φθάνει στὴν Ἀθήνα θεᾶς Ἀθηνᾶς (λεκανοπέδιο), ὅπου ὁ ἥλιος ἀνατέλλει ἀπὸ τὸν Ὑμηττὸ. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ προβλημάτιζε τοὺς ἀρχαίους Ἕλληνες ποὺ ρωτοῦσαν: «Πὼς ὁ Αἰγεὺς βρισκόταν συνεχῶς ἐπὶ ἑβδομάδες στὸ μακρινὸ ἀπὸ τὴν κλασσική Ἀθήνα, Σούνιο, ἔχοντας παρατήσει τὰ βασιλικά του καθήκοντα, περιμένοντας τὸν Θησέα;». Γιὰ νὰ δικαιολογήσουν αὐτὴ τὴν παραξενιὰ οἱ Ἀθηναῖοι υἱοθετοῦσαν ἀληθοφανῆ λογικὴ ἄποψη, ὅτι ὁ Αἰγεὺς παρακολουθοῦσε τὰ πλοῖα στὸν Σαρωνικὸ ἀπὸ Πύργο ἐλέγχου στὸν ναὸ τῆς Ἀθηνᾶς Νίκης στὴν Ἀκρόπολη Ἀθηνῶν τοῦ λεκανοπεδίου. Ἔτσι ὁ Αἰγεὺς ὅταν εἶδε τὸ πλοῖο, νὰ ἐπιστρέφει μὲ μαῦρα πανιὰ, ἔπεσε ἀπὸ τὸν πύργο τοῦ ναοῦ στὴν Ἀκρόπολη καὶ σκοτώθηκε. Αὐτὸ ἐπιβεβαιώνεται ἀπὸ μὶκρὸ ἱερό, τὸ Αἰγεῖον, που ἔκτισαν οἱ Ἀθηναῖοι καὶ κατέγραψε ὁ Παυσανίας, ὅταν ἀνέβηκε στὴν Ἀκρόπολη.
Θησεὺς Βασιλιᾶς Ἀθήνας
Οἱ Ἀθηναῖοι, στὴν βυθισμένη σήμερα στὶς ἀκτὲς τοῦ Σουνίου τοῦ θεοῦ Ποσειδῶνα, στὸν γυρισμὸ τοῦ Θησέα ἑόρτασαν τὴν λύτρωσή τους ἀπὸ τὸν φόρο αἵματος πρὸς τὸν Μίνωα καὶ ἀνακήρυξαν ἀμέσως τὸν Θησέα Βασιλιᾶ τῶν Ἀθηνῶν στο Σούνιο τοῦ θεοῦ Ποσειδῶνα.
Πέραν ὅλων τῶν παραπάνω Μυθολογικῶν δεδομένων πρέπει νὰ παρατηρήσουμε καὶ ὅτι στὸν νομὸ Ἀττικῆς ἀκόμα καὶ σήμερα ἐξακολουθεῖ νὰ συμπεριλαμβάνεται στην Αττική καὶ ἡ Τροιζηνία.
Ἐτυμολογίες
- Ὑηττὸς / Ὑμηττὸς, Ὑετός > βαρβαριστὶ (λατ.) > humid. Υηττός > Υκτός, Υουκτάς, Υουχτάς > Γιούχτας(**) Δίας > Jupiter, κλπ.[3] – ΣΧΟΛΙΟ: Όπου και ναός του Ομβρίου Διός.
- Κνωσὸς / Γνωσός (= Κιβωτὸς Γνώσεως), ελληνιστί: γνώση, βαρβαριστὶ λατ. Kno, αγγλ. know, κλπ.
ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 2.6.2025.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
[1] Ὁ Φόρος Αἵματος ἐπεβλήθη ἀπὸ τὸν Μίνωα μετὰ τὴν δολοφονία ἀπὸ τοὺς Ἀθηναίους, τοῦ Ἀνδρόγεω, υἱοῦ Μίνωα καὶ Πασιφάης. Γιὰ τὴν δολοφονία τοῦ Ἀνδρόγεω ὁ Μίνως μετὰ νικηφόρο ἐκστρατεία ἐναντίων τῶν Ἀθηναίων, τοὺς ἐξανάγκασε νὰ του στέλνουν κάθε 7 χρόνια (κατ ἄλλους 9 χρόνια) 7 νέους καὶ 7 νέες προς εξυπηρέτηση του.
Ἡ χιλιοειπωμένη ἐκδοχὴ τῆς ἀποστολῆς ἀνὰ 7 ἔτη τῶν 7 νέων καὶ 7 νεανίδων στὴν Ἰδαία Κρήτη, ἦταν μοιραῖα, ἀφοῦ ποτὲ οἱ νέοι καὶ οἱ νεανίδες στὴν Ἀθήνα, δεν ἐπέστρεφαν ἐπειδὴ τοὺς «θυσίαζαν»(*) γιὰ νὰ αποφύγουν διαρροές πληροφοριών προς τους εχθρούς του Μίνωα Τελχίνες Άτλαντες.
(*) ΣΧΟΛΙΟ Γ. Λεκάκη: δηλ. έμεναν για πάντα στην Κρήτη ως όμηροι κι έτσι ο Μίνως εξασφάλιζε ότι οι Αθηναίοι δεν θα επιτεθούν στην Κρήτη.
[2] Ἀπὸ τὸ 1985, ὑπὸ τὴν διεύθυνση τῆς δρ. Μ. Τσιποπούλου, στὴν περιοχὴ Πετρὰ ἔχουν ἀνασκαφεῖ στὴν ἐπιφάνεια τῆς Παπούρας – λόφου, μινωικὸ ἀνάκτορο, οἰκισμοί, μιὰ μεγάλη ἐλὶτ μινωικὴ νεκρόπολη καὶ ἕνα μεταγενέστερο ρωμαϊκών χρρόνων νεκροταφεῖο. Ὅλα αὐτὰ καθιστοῦν τὸν Πετρὰ ἕναν μείζονος σημασίας ἀρχαιολογικὸ χῶρο. Φυσικὰ ὅλα τὰ παραπάνω ἀρχαιολογικὰ εὑρήματα εἶναι μεταγενέστερα τῆς 10ης χιλιετίας πΧ. Χρονολογοῦνται ἀπὸ τὴν 4η χιλιετία π.Χ.
[3] ΠΗΓΗ: Γ. Χατζηδάκης και Μ. Τσικριτζής «Πλάτων, Κρήτη, Ατλαντίδα και το ιερό βουνό», εκπομπή Αντιθέσεις.
αρχαια διαδρομη Θησεα, Τροιζηνα Αθηνα, Μεθανα Αιγινα Θησεας, Αθηναι, μυθοι Ποιηση, Μουσικη Εικαστικες Καλες Τεχνες εννοια ψυχη μνημη λογικη, τυχη αληθεια δικαιο μυθολογια μυθος εικονα ηχος γευση Μυρωδια αγγιγμα αντιληψη κατανοηση, διαισθηση Θησευς Βασιλιας αθηνων Αιγαιας υιοθεσια Ποσειδωνας θεος ποσειδων πεζοπορια Τροιζην ακτες Σαρωνικου ισθμος Κορινθου, κακια Σκαλα ηρωικη πεζοπορεια ελευθερια ληστες ληστης δρομος αθηναι Αιγαιευς θεα αθηνα διαδοχος αναγνωση αττικη 10η χιλιετια πΧ γεωλογια Σαρωνικος ακτη Παλαιοσαρωνικος κολπος πορεια Ποσειδωνια βυθισμενη Σουνιο χαρτης 2η διαδοχη φορος αιματος αρχαιοι αθηναιοι βασιλευς Τηθυς Μινωας 7 επτα εφτα χρονια αποστολη αιμα νεανιδες βορα Μινωταυρος συμμετοχη αποστολη Μινως βασιλευς Τηθυος, προκατακλυσμιαια χρονια ατλαντες εργο Πλατωνας πλατων Τιμαιος Αιγυπτιοι ιερεις Σολωνας, σολων αιγυπτος 7ος αιωνας 604 Μεγαλος Πολεμος ατλαντων, 9604 μηδενικο 9.000 ορος Δικτυ, Ιδαια οροσειρα αποστολη νεος νεανις ιστιοφορο Παραλια αφροδιτη αφροδιτης θερινο Δικταιο αντρο, ανδρον ορος Δικτη δεικτη Γιουχτα ανατολικη Κρητης εγχαρακτη πλακα εντολες γνωσης Ζηνας Διας εγχαρακτες πλακες υπωρεια Δεικτη, Διαδικτυακος Λαβυρινθος Σφιγγα σφιγξ Πετρα πετρας αποκωδικοποιηση χαραγμα 5 θαλασσες Τηθυος ασπρη, μαυρη, ερυθρα θαλασσα, κυανη γαλαζια κιτρινη εσπερια εγχαρακτη πλακα θυσια διαρροη μυστικο κατασκοπος Τελχινες ατλαντας σωτηρια Πλευση Ναξος Δηλος κορη Μινωα, αριαδνη, ερωτας ερως μιτος, συσκευη νυχτα μαυρα πανια ιστιοφορο Διονυσος απλλωνας απολλων επιστροφη μαυρο πανι λευκα Βασιλεας Ποσειδωνια υμηττος Πελαγος πλοιο στεναχωρια αιγαιο αναγνωση λεκανοπεδιο ηλιος ανατολη αρχαιοι ελληνες αιγευς κλασσικη βασιλικα καθηκοντα, παραξενια αληθοφανης λογικη αποψη, πλοια Πυργος ελεγχου ναος αθηνας Νικης ακροπολη ακροπολις ακροπολις μικρο ιερο αιγειον, αιγειο Παυσανιας, βυθισμενο βυθισμενος εορτη γιορτη λυτρωση αθηνων μυθολογια νομος αττικης Τροιζηνια ετυμολογια υηττος Γιουχτας ελληνιστι υετος, βαρβαριστι λατινικα humid κνωσος / Γνωσος Κιβωτος Γνωσεως αγγλικα υηττος > Υκτος, Υουκτας, Υουχτας > ζευς > Jupiter, χατης πριν 12.000 χρονια Επιφανειακα ιζηματολογικα χαρακτηριστικα Γεωλογια Γεωπεριβαλλον δολοφονια ανδρογεως, Πασιφαη εκστρατεια αποστολη ιδαια διαρροη πληροφοριων εχθρος Τελχινες ατλαντες ομηροι επιθεση Κρητη 1985, Τσιποπουλου, ανασκαφη Παπουρας λοφος παπουρα μινωικο ανακτορο, οικισμος ελιτ μινωικη νεκροπολη ρωμαικα χρονια νεκροταφειο αρχαιολογικος χωρος αρχαιολογικα ευρηματα 4η Χατζηδακης Τσικριτζης Πλατων, κρητη, Ατλαντιδα ιερο βουνο ιεροβουνο αρχαιολιμνη Παλαιοσαρωνικου Επιδαυρια, επιδαυρος αργολιδα αργολιδας αεργολις Σαλαμινας σαλαμινα σαλαμις Κυχρεια λιμνη Ελευσινα ελευσις Ομβριου Ομβριος ιδα ιδη