Ο ποταμός Ιλισσός,
με πέτρινο γεφύρι και αγελάδες,
το 1853…
Του Γιώργου Λεκάκη
![]() |
| Οι αγελάδες βόσκαγαν μέχρι και απέναντι από το Παναθηναϊκο Καλλιμάρμαρο Στάδιο, γι’ αυτό και το κέντρο ψυχαγωγίας / αναψυκτήριο που υπήρχε εκεί ελέγετο… ΑΓΕΛΑΔΕΣ! |
Ο Βαυαρός ζωγράφος, χαράκτης
και συντάκτης Αύγουστος Λέφλερ / August Löffler φιλοτέχνησε κυρίως τοπία, μνημεία
και αρχαιότητες, που συχνά δημοσιεύονταν σε καλλιτεχνικά περιοδικά της εποχής
του, με επεξηγηματικά κείμενα από τον Moritz Busch (1821-1899).
και συντάκτης Αύγουστος Λέφλερ / August Löffler φιλοτέχνησε κυρίως τοπία, μνημεία
και αρχαιότητες, που συχνά δημοσιεύονταν σε καλλιτεχνικά περιοδικά της εποχής
του, με επεξηγηματικά κείμενα από τον Moritz Busch (1821-1899).
Πιο γνωστή η έκδοση του dr. Moritz
Busch «L‘Orient
Pittoresque, Publication Artistique dessinée d‘après nature par A. Löffler et accompagnée du texte descriptif du Dr. Maurice
Busch, avec 32 gravures en acier», που εξεδόθη στην
Τεργέστη, από Lloyd Autrichien, το 1865.
Busch «L‘Orient
Pittoresque, Publication Artistique dessinée d‘après nature par A. Löffler et accompagnée du texte descriptif du Dr. Maurice
Busch, avec 32 gravures en acier», που εξεδόθη στην
Τεργέστη, από Lloyd Autrichien, το 1865.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τα ΓΕΦΥΡΙΑ, ΕΔΩ.
Ο August Löffler (Μόναχο 1822
– Μόναχο 1866) εταξίδευσε πολύ, και το 1852
σε Παλαιστίνη και Ελλάδα για τους βασιλιάδες της Πρωσίας και της Βυρτεμβέργης.
– Μόναχο 1866) εταξίδευσε πολύ, και το 1852
σε Παλαιστίνη και Ελλάδα για τους βασιλιάδες της Πρωσίας και της Βυρτεμβέργης.
Το 1853 ο Λόφλερ συνόδευσε τον Λούντβιχ Θιρς στην Ελλάδα και συγκέντρωσε
πληθώρα πληροφοριών. Επιστρέφοντας, ζωγράφισε μια μεγάλη εικόνα:
πληθώρα πληροφοριών. Επιστρέφοντας, ζωγράφισε μια μεγάλη εικόνα:
Τους Δελφούς!
Το 1863 ζωγράφισε την Αθήνα
από το άλσος του Κολωνού και 4 μεγάλες τοιχογραφίες για την αίθουσα στο Bad
Kochel: Μέμφις, Ιερουσαλήμ, Αθήνα και Ρώμη.
από το άλσος του Κολωνού και 4 μεγάλες τοιχογραφίες για την αίθουσα στο Bad
Kochel: Μέμφις, Ιερουσαλήμ, Αθήνα και Ρώμη.
Τον αρχαίο ιερό ποταμό των
Αθηνών, στις όχθες του οποίου…
Αθηνών, στις όχθες του οποίου…
… διέμεναν οι Μούσες, όταν επισκέπτονταν την πόλη,
και γι’ αυτό προς τιμήν των υπήρχε ο «βωμός των Ιλισιάδων»,
και γι’ αυτό προς τιμήν των υπήρχε ο «βωμός των Ιλισιάδων»,
… σύχναζαν οι
ωραιότερες κόρες των Αθηνών, μεταξύ αυτών η Αρέθουσα, και η Ωρείθυϊα του Ερεχθέα, όπου την βρήκε ο Βορέας
(άνεμος) και την απήγαγε στο Σαρπηδόνιο άκρον της Θράκης, και
ωραιότερες κόρες των Αθηνών, μεταξύ αυτών η Αρέθουσα, και η Ωρείθυϊα του Ερεχθέα, όπου την βρήκε ο Βορέας
(άνεμος) και την απήγαγε στο Σαρπηδόνιο άκρον της Θράκης, και
…φονεύθηκε ο Κόδρος, εκούσια, ο πιο φιλόπατρις βασιλιάς των Αθηνών, όπου ήταν και ο τάφος του,
μαζί με τον τάφο του Δευκαλίωνος…
μαζί με τον τάφο του Δευκαλίωνος…
… ξεκίνησαν οι ελληνικές κυβερνήσεις να
μπαζώνουν από την δεκαετία του 1930-1940 και ολοκλήρωσαν την καταστροφή του
τοπίου την δεκαετία του 1960-1970…
μπαζώνουν από την δεκαετία του 1930-1940 και ολοκλήρωσαν την καταστροφή του
τοπίου την δεκαετία του 1960-1970…
Η ειδυλλιακή εικόνα είναι μόλις 80 χρόνια πριν ξεκινήσει το μπάζωμα…
ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 1.5.2020.
γεφυρι, αγελαδα, 1853, Γερμανος ζωγραφος, χαρακτης, Λεφλερ, τοπιο, μνημειο, Μπους, Τεργεστη, 1865, Μοναχο, Βαυαρος ζωγραφος, 1852, Παλαιστινη, Ελλαδα, βασιλιας, Πρωσια, Βυρτεμβεργη, 1853, Θιρς, Δελφοι, 1863, Αθηνα, αλσος Κολωνου, Κολωνος, τοιχογραφια, Μεμφις, Ιερουσαλημ, Ρωμη, Ιλισος, γεφυρα, ιερος ποταμος Αθηνων, Μουσες, βωμος Ιλισιαδων Μουσων, Ιλισιαδες Μουσες, βωμος Ιλισσιαδων Μουσων, Ιλισσιαδες Μουσες, κορη, Αρεθουσα, Ωρειθυια, Ερεχθεας, Βορεας, βοριας, ανεμος, απαγωγη, Σαρπηδονιο ακρο, Θρακη, δολοφονια βασιλια, φονος, Κοδρος, φιλαπατρια, βασιλιας, ταφος Κοδρου, ταφος Δευκαλιωνος, μπαζωμα

