Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

15 C
Athens
Πέμπτη, 25 Δεκεμβρίου, 2025

Κι άλλος Υπερβόρειος Απόλλων, επί ιπτάμενου άρματος, από τον Δούναβη!

Κι άλλος
Υπερβόρειος Απόλλων,
επί ιπτάμενου άρματος,
από τον Δούναβη!


Τα φημισμένα «άρματα της Dupljaja»,
είναι από τερακότα, έργα τέχνης της μέσης Εποχής του Χαλκού.
Ο ελληνικός πολιτισμός (λεγόμενος
«Dubovac-Žuto brdo») του Ίστρου / Δουνάβεως, άκμασε περί το 1500 π.Χ.,
Πολυάριθμα άρματα ευρέθησαν
στην Dupljaja στην Banat της βόρειας Σερβίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΣΕΡΒΙΑ, ΕΔΩ.

Η σύνθεσις είναι πλούσια διακοσμημένη.
Αποτελείται από τρίκυκλο άρμα, με ηλιακά σύμβολα, που κινείται από πτηνά και έχουν ένα ανθρωπομορφικό φίσχημο ειδώλιο στην κορυφή τους, που σκεπάζεται από καμπανόσχημο αλεξιβρόχιο ή αλεξήλιο. Το ειδώλιο δεν είναι συνδεδεμένο με το υπόλοιπο της σύνθεσης.
Μπορεί και μπορεί να αφαιρεθεί…
Το γεγονός ότι το ειδώλιο-θεός
μπορούσε να αφαιρεθεί, μας κάνει να υποπτευόμαστε ότι αυτά τα άρματα ίσως
λειτουργούσαν και ως ημερολόγιο
Αυτά τα κομμάτια συσχετίζονται
με την αρχαία ελληνική παράδοση για τον θεό Απόλλωνα, ο οποίος ζούσε αρκετούς
μήνες κάθε χρόνο στην μυθική γη των Υπερβορείων, πολύ βόρεια από την κυρίως Ελλάδα,
πιθανότατα κοντά στον ποταμό Δούναβη, όπου ταξίδεψε με ένα ιπτάμενο άρμα που το πετούσαν
κύκνοι…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τους ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΥΣ, ΕΔΩ.
ΠΗΓΗ: Συλλογή Εθνικού Μουσείου
Σερβίας στο Βελιγράδι. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 25.11.2019.
ΔΕΙΤΕ κι άλλα παρόμοια
ευρήματα, ΕΔΩ.
ΛΕΞΕΙΣ: αρμα, Ντουπλιάγια, τερακοτα, εργα τεχνης, Εποχη Χαλκου, ελληνικος πολιτισμος, Δουναβις, Μπανατ, Ιστρος, Σερβια, τρικυκλο, ηλιακα συμβολα, πτηνα, ανθρωπομορφικο φισχημο ειδωλιο, αλεξιβροχιο, αλεξηλιο, τεντα, ημερολογιο, Απολλωνας, Υπερβορειοι, Υπερβορειος Απολλων, Δουναβης, ιπταμενο αρμα, κυκνος, Εθνικο Μουσειο Σερβιας, Βελιγραδι, καμπανα
author avatar
ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Σχετικά Άρθρα

Journal of Greek Archaeology

Το Journal of Greek Archaeology (JGA), ένα διεθνές περιοδικό...

Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ είναι η ΠΡΩΤΟΤΟΚΗ ΑΔΕΛΦΗ της ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Του Πέτρου Ιωαννίδη, καθηγητή φιλολόγου «Μάθε Μύθο κι άσ’ τονε κι...