Μόνο η θεά Αφροδίτη
αφοπλίζει τον θεό Έρωτα…
Φτάνει πια, Έρωτα! Πολλά
έκανες… Φέρε το τόξο σου σε μένα και σταμάτα να πετάς βέλη στους ανυποψίαστους
ανθρώπους! φαίνεται να λέει γλυκά η μαμά-θεά Αφροδίτη, στον άτακτο υιό της, δίπλα σε μια
κρήνη και μια υδρία…
έκανες… Φέρε το τόξο σου σε μένα και σταμάτα να πετάς βέλη στους ανυποψίαστους
ανθρώπους! φαίνεται να λέει γλυκά η μαμά-θεά Αφροδίτη, στον άτακτο υιό της, δίπλα σε μια
κρήνη και μια υδρία…
Ο άτακτος μικρός σκανταλιάρης πτερωτός θεός Έρως ήταν πάντα
ένα δημοφιλές εικαστικό θέμα και βρήκε ένα ιδιαίτερα δεκτικό κοινό, στα τέλη
του 19ου αιώνα στην Γαλλία. Γνωστός για την ικανότητά του να
προκαλέσει ακόμη και τον ισχυρότερο θεό ή άνθρωπο να υποκύψει στην ανεξέλεγκτη
επιθυμία, ο Έρως, στον παρόν έργο, καθίσταται… αβλαβής καθώς αφοπλίζεται από την
μητέρα του, την θεά Αφροδίτη, η οποία τον αγκαλιάζει με αγάπη, μεν, του αρπάζει
το τόξο και τα βέλη του, δε…
ένα δημοφιλές εικαστικό θέμα και βρήκε ένα ιδιαίτερα δεκτικό κοινό, στα τέλη
του 19ου αιώνα στην Γαλλία. Γνωστός για την ικανότητά του να
προκαλέσει ακόμη και τον ισχυρότερο θεό ή άνθρωπο να υποκύψει στην ανεξέλεγκτη
επιθυμία, ο Έρως, στον παρόν έργο, καθίσταται… αβλαβής καθώς αφοπλίζεται από την
μητέρα του, την θεά Αφροδίτη, η οποία τον αγκαλιάζει με αγάπη, μεν, του αρπάζει
το τόξο και τα βέλη του, δε…
Δράστης του έργου, ο Seignac,
που απεικονίζει με έμφαση τον Έρωτα ως ένα γλυκό, νόστιμο αγόρι, που απολαμβάνει
της προσοχής της μητέρας του, σε έντονη αντίθεση με το σκληρό θρήνο της καρδιάς,
που είναι ικανός να προκαλέσει…
που απεικονίζει με έμφαση τον Έρωτα ως ένα γλυκό, νόστιμο αγόρι, που απολαμβάνει
της προσοχής της μητέρας του, σε έντονη αντίθεση με το σκληρό θρήνο της καρδιάς,
που είναι ικανός να προκαλέσει…
Ο Guillaume Seignac είχε μια επιτυχημένη
καριέρα ως ζωγράφος της κλασσικής αρχαιότητας. Επηρεάσθηκε έντονα από τον William
Bouguereau, τον πρώτο Γάλλο ακαδημαϊκό ζωγράφο του τελευταίου 4ου του
19ου αιώνα. Ο Seignac εκπαιδεύτηκε απ’ ευθείας από τον Bouguereau στην
Académie Julian στο Παρίσι, καθώς και οι «ομοϊδεάτες» συνάδελφοί του, Tony
Robert-Fleury και Gabriel Ferrier, οι οποίοι επικεντρώθηκαν στην εξιδανικευμένη
ομορφιά, τόσο στο δικό τους έργο, όσο και στην διδασκαλία τους…
καριέρα ως ζωγράφος της κλασσικής αρχαιότητας. Επηρεάσθηκε έντονα από τον William
Bouguereau, τον πρώτο Γάλλο ακαδημαϊκό ζωγράφο του τελευταίου 4ου του
19ου αιώνα. Ο Seignac εκπαιδεύτηκε απ’ ευθείας από τον Bouguereau στην
Académie Julian στο Παρίσι, καθώς και οι «ομοϊδεάτες» συνάδελφοί του, Tony
Robert-Fleury και Gabriel Ferrier, οι οποίοι επικεντρώθηκαν στην εξιδανικευμένη
ομορφιά, τόσο στο δικό τους έργο, όσο και στην διδασκαλία τους…
ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ΕΡΩΣ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΑ