Μια πυραμίδα,
ανάμεσα σε αρχαίους
ελληνικούς ναούς…
Ένας πίνακας (λάδι σε καμβά, 73,66
x 96,53 εκατ.) της Ιταλικής Σχολής, ίσως κάποιου οπαδού του Viviano Codazzi
(1604-1670), εικονίζει ένα τοπίο, με αρχαία ελληνικά ερείπια και κάποιες φιγούρες
ανθρώπων. Θεωρείται αρχιτεκτονικό ή εικαστικό capriccio (> καπρίτισιο).
x 96,53 εκατ.) της Ιταλικής Σχολής, ίσως κάποιου οπαδού του Viviano Codazzi
(1604-1670), εικονίζει ένα τοπίο, με αρχαία ελληνικά ερείπια και κάποιες φιγούρες
ανθρώπων. Θεωρείται αρχιτεκτονικό ή εικαστικό capriccio (> καπρίτισιο).
Στην ιταλική ζωγραφική, το
capriccio είναι ένα κομμάτι φαντασίας, στο οποίο συνδυάζονται επιδέξια φανταστικά
στοιχεία αρχιτεκτονικής και τοπίου, αφήνοντας κατά μέρος κάθε ουσιαστικό στοιχείο
της ρεαλιστικής αναπαραστάσεως.
capriccio είναι ένα κομμάτι φαντασίας, στο οποίο συνδυάζονται επιδέξια φανταστικά
στοιχεία αρχιτεκτονικής και τοπίου, αφήνοντας κατά μέρος κάθε ουσιαστικό στοιχείο
της ρεαλιστικής αναπαραστάσεως.
Είναι όμως έτσι; Είναι όμως ένα…
καπρίτσιο του εν λόγω άγνωστου ζωγράφου να απεικονίσει μια πυραμίδα, πλάι σε
αρχαίους ελληνικούς ναούς ή δημοόσια κτήρια με κορινθιακά κιονόκρανα; Ή
απεικονίζει ένα τοπίο της Κορίνθου; Υπήρχαν πυραμίδες στην Κόρινθο;
καπρίτσιο του εν λόγω άγνωστου ζωγράφου να απεικονίσει μια πυραμίδα, πλάι σε
αρχαίους ελληνικούς ναούς ή δημοόσια κτήρια με κορινθιακά κιονόκρανα; Ή
απεικονίζει ένα τοπίο της Κορίνθου; Υπήρχαν πυραμίδες στην Κόρινθο;
Αρχικώς πιστευόταν ότι αυτά τα
έργα ζωγραφικής χρονολογούνταν στον 18ο αιώνα. Όμως, μετά από καλύτερη
επιθεώρηση, φαίνεται ότι είναι του 17ου αιώνος…
έργα ζωγραφικής χρονολογούνταν στον 18ο αιώνα. Όμως, μετά από καλύτερη
επιθεώρηση, φαίνεται ότι είναι του 17ου αιώνος…