Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

12.9 C
Athens
Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου, 2025

Το χάσαμε το κορμί, πατριώτη! Επωλήθη σε δημοπρασία ενώ οι υπεύθυνοι λιάζονταν στις ξαπλώστρες…

Το
χάσαμε το κορμί, πατριώτη!
Επωλήθη
σε δημοπρασία
ενώ οι υπεύθυνοι λιάζονταν στις ξαπλώστρες…

Ένα αρχαίο ελληνικό κορμί (ύψους
61 εκατ.) από ένα μαρμάρινο πολύχρωμο άγαλμα, έργο τέχνης του 1ου π.Χ. – 1ου
αιώνα μ.Χ.
, ενός νεαρού ήρωα ΕΠΩΛΗΘΗ – ανάμεσα σ’ άλλα – του Οίκου
Barakat, στην δημοπρασία της 22ας Αυγούστου 2018, ενώ οι υπεύθυνοι (;) να παρακολουθούν τις δημοπρασίες… λιάζονταν στις ξαπλώστρες των παραλιών…


Όπως διαφήμιζαν οι
ξεπουλητάδες, εις άγραν πλανεμένων και αρρώστων συλλεκτών «Όταν φανταζόμαστε
τις δόξες της Κλασσικής Εποχής, φανταζόμαστε εντυπωσιακά ερείπια, όπως η Αθηναϊκή
Ακρόπολις κ.ά., ή σκεπτόμαστε φημισμένα γλυπτά, όπως η
Αφροδίτη της Μήλου ή ο Δισκοβόλος.
Ενώ αυτές οι αντιπροσωπευτικές δομές και τα γλυπτά αποκαλύπτουν την αριστοτεχνική
τέχνη της αρχαιότητος, δεν έχουν μια σημαντική πτυχή: Το
χρώμα! Κατά την χρυσή
εποχή της Ελλάδος (και της Ρώμης), κάθε αρχιτεκτονική και γλυπτική λεπτομέρεια ήταν
διακοσμημένη με ζωντανό πολύχρωμο διάκοσμο, για να ενισχύσει και να
αναζωογονήσει το έργο. Δυστυχώς, οι καταστροφές του χρόνου έχουν επιφέρει τον
όλεθρο της λεπτής χρωστικής ουσίας, εκτός από μερικές εξαιρετικές περιπτώσεις…
Όπως αυτό το μαρμάρινο γλυπτό
ενός νεαρού, ένα τόσο σπάνιο παράδειγμα! Φορώντας μια χλαμύδα / chlamys, στην οποία
η αρχική κόκκινη χρωστική ουσία διατηρείται σε μεγάλο βαθμό ανέπαφη, αυτός ο
ηρωικός νέος στέκεται με το αριστερό του χέρι να την κρατά στο πλάι, χαλαρά.
Οι χλαμύδες υπάρχουν σε αναπαραστάσεις
του θεού Ερμού ή των διδύμων Διόσκουρων, Κάστορος και Πολυδεύκη, καθώς και κυνηγών
όπως ο Μελέαγρος, και ο Άδωνις.
Η ομορφιά ήταν τόσο
εξιδανικευμένη στην αρχαιότητα, που μερικές φορές δεν μπορούμε να είμαστε
σίγουροι εάν ένα έργο αντιπροσωπεύει έναν ισχυρό θεό ή έναν απλό θνητό!!!
Ενώ το γλυπτό αυτό είναι
εντυπωσιακό από μόνη του, τα ζωγραφισμένα σημεία και η έξοχη κατάσταση διατήρησής
του το καθιστούν εξαιρετικό»…

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, τον “όλεθρο της λεπτής χρωστικής ουσίας” δεν έχουν επιφέρει μόνον “οι καταστροφές του χρόνου”, αλλά και οι αρχαιοκάπηλοι, οι αρχαιοπώλες, οι άσχετοι συντηρητές, οι δημοπράτες και οι αγοραστές τέτοιων έργων…
Και όπως πάντα, το μόριό του είναι αποκομμένο, όχι μόνον γιατί εξείχε αρκούντος, αλλά και διότι κάποιοι δεν ήθελαν να φαίνεται ότι οι αρχαίοι Έλληνες, Ρωμαίοι (κ.ά.) ΔΕΝ έκαναν περιτομή
ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: Αθηνα, Ακροπολις, γλυπτα, Αφροδιτη της Μηλου, Μηλος, Δισκοβολος, χρωμα, αρχιτεκτονικη, γλυπτικη, διακοσμος, χλαμυδα, ηρως, Ερμης, διδυμοι, Διοσκουροι, Καστορας, Πολυδευκης, κυνηγος, Μελεαγρος, Αδωνις, ομορφια, θεος, θνητος, Αθηναι, Ακροπολη, κορμι, μαρμαρο, πολυχρωμο, αγαλμα, νεος, ηρωας, Οικος Μπαρακατ, δημοπρασια, αρχαιοακπηλια, Venus de Milo, Discobolus, Hermes, Dioscurii twins, Castor, Pollux, Meleager, Adonis, statue
author avatar
ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Σχετικά Άρθρα

Βρέθηκαν πνευστά μουσικά όργανα 6.000 χρόνων από μεγάλα κογχύλια! – του Γ. Λεκάκη

Του Γιώργου Λεκάκη Η χρήση μεγάλων κογχυλιών Charonia ως αερόφωνα...

Αινιγματικά αστρονομικά χαράγματα σε αγγείο 7.000 χρόνων – βρέθηκε στην Παραδημή Θράκης

ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΑΝΕΡΜΗΝΕΥΤΟ ΕΥΡΗΜΑ Του Απόστολου Τσακρίδη / ΘΡΑΚΟΛΟΓΙΟΝ Με αφορμή...

Γιατί η λέξη «ΝΟΜΙΜΟΝ» διαβάζεται ίδια και από τις δύο πλευρές

Του καθηγητή Αντώνη Α. Αντωνάκου Ἡ ἑλληνικὴ λέξη «ΝΟΜΙΜΟΝ» εἶναι...

Βρέθηκε ΜΟΝΑΔΙΚΟ αρχαίο ΕΠΤΑΓΩΝΙΚΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ στην Αταλάντη Φθιώτιδος, τον αρχαίο Οπούντα!

Το μνημειώδες επταγωνικό οικοδόμημα του αρχαίου Οπούντα, μοναδικό από...