Του μουσικού Γιάννη Πανταζή
O Αριστοτέλης Ποιητική (1452a-1452b) ,μας αφηγείται ότι αναγνώριση
ονομάζεται η μετάβαση από την άγνοια στην γνώση ως προς την ταυτότητα:
– ενός
(το ένα πρόσωπο γνωρίζει και το άλλο
δεν γνωρίζει, οπότε έχουμε απλή αναγνώριση) ή
– περισσοτέρων (αμφότερα τα πρόσωπα
δεν γνωρίζουν την ταυτότητα αμφοτέρων, άρα
έχουμε διπλή αναγνώριση) προσώπων
τη θεωρεί βασικό στοιχείο της και θεωρεί πώς μπορεί να επιτευχθεί με μια ιδιότυπη
λογοτεχνική τετρακτύ:
– με σημάδια (τα πρόσωπα αποδεικνύουν
την ταυτότητα τους αναφέροντας σημάδια που μόνο εκείνα θα μπορούσαν να
γνωρίζουν).
– με ανάμνηση (οι αναμνήσεις που
εκφράζουν τα πρόσωπα είναι δηλωτικές της ταυτότητάς τους).
– με συλλογισμό (τα πρόσωπα
συλλογίζονται τα τεκταινόμενα στην πλοκή του μύθου και από τα συμπεράσματα που
εξάγουν από τους συλλογισμούς αυτούς αναγνωρίζουν κάποιον)·
Η «Οδύσσεια» αποτελεί το πρώτο αφήγημα
της κατηγορίας «επιστροφή του ξενιτεμένου» και πολλαπλών αναγνωρίσεων. Ως την
τελική αναγνώριση από την Φρόνιμη Ψυχή.
Αίγινα, η τρίγωνος νήσος. |
Αναγνώριση
Η Δια Νου Άνωθεν Γαίας Αιώρηση.
Διαβάζοντας τον Όμηρο στην μουσική
παράδοση της Αίγινας:
παρακαλούσε:
δακρυσμένη;
σου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΑΙΓΙΝΑ, ΕΔΩ.
ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 25.12.2020.